søndag 4. oktober 2009

Blogginnlegg 1 til særemne

Etter mye brainstorming har jeg omsider funnet ut hva jeg skal skrive om. Jeg sleit med å finne et spennende tema, så jeg endte til slutt opp med krimsjangeren. Kriminallitteratur er noe jeg interesserer meg over, derfor tror jeg det kan bli spennende å fordype meg i dette temaet. Jeg har tenkt meg ut følgende problemstilling:''hvordan er utviklingen av kriminallitteraturen fra de klassiske krimfortellingene til de moderne krimfortellingene?''Jeg har lest noen krimbøker før, men vil ikke kalle meg noen ekspert på temaet, spesielt ikke på klassisk krim. Derfor tror jeg at jeg kan hente mye lærdom fra å skrive om dette, i tillegg til at det kan være spennende.


Et problem jeg er redd kan oppstå er at jeg kan gå tom for ting å skrive om, og at teksten derfor vil bli for kort. For å forebygge dette problemet så mye som mulig skal jeg lese mye stoff og lage en konkret og godt gjennomtenkt disposisjon før jeg starter å skrive på oppgaven.

Ingen kommentarer: