søndag 11. oktober 2009

Blogginnlegg 3 til særemne

Da er det 3 dager siden jeg leverte inn særemnet og jeg har brukt litt tid på å reflektere over hvordan det har gått, hva jeg kunne gjort annerledes og hva jeg er fornøyd med. Først og fremst vil jeg si at det har vært en ganske interessant oppgave å jobbe med. Jeg stod fast innimellom, men da var det bare å legge det fra seg en liten stund, så kom det nye ideer etterhvert. Selvfølgelig ble jeg ganske lei etterhvert, men slutten var allikevel ikke så ille som jeg hadde forestilt meg. Jeg var, som nevnt i tidligere blogginnlegg, litt redd for å ikke klare å fylle kravet på 3-4 sider, men det viste seg etterhvert at jeg fint kunne klart å fylle 5-6 sider med noe jeg mener ville vært interessant stoff.

Skulle jeg fått en lignende oppgave senere ville jeg prøvd å kommet i gang mye tidligere . Selvom jeg er av de som jobber best under press, kan det fort bli litt slurvete hvis man har dårlig tid. Man kommer også ofte opp med flere ideer hvis man har god tid på seg. Noe av det som gjorde at jeg kom så sent i gang var at jeg sleit med å finne noe jeg virkelig hadde lyst til å skrive om. Derfor tok jeg ikke bare den første ideen jeg kom på. For jeg er sikker på at denne oppgaven kunne blitt veldig tørr og kjedelig dersom jeg hadde valgt ''feil'' tema for meg. Som jeg sa kunne jeg gjerne skrevet mer om temaet jeg valgte, og i og med at vi ikke skulle overskride 4 sider var det noe interessant jeg måtte utelate. Ser jeg tilbake på det nå angrer jeg litt på at jeg ikke puttet inn litt mer om forskjellen på skrivespråket brukt i de forskjellige tidsepokene.

Jeg føler at jeg lagde en god disposisjon, som jeg klarte å følge bra igjennom oppgaven. Dette hjalp meg veldig til å vite akkurat hva jeg skulle skrive om og når jeg skulle skrive det. Jeg håper derfor at det ble en hvis struktur i teksten, noe det ut i fra mine øyne ble. Så alt i alt er jeg fornøyd med resultatet, synes at selve oppgaven har vært grei, men glad for å være ferdig.

Ingen kommentarer: